دسته بندی اخبار

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌‎های قرآنی خود را اعلام می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت این انتخابات گفت: بعد از تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری زمان تبلیغات و مناظره‌ها شروع می‌شود تا مردم بیشتر با برنامه‌های آنها آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه نظام ما یک نظام برگرفته از اسلام و قرآن کریم است، اما در سال‌های قبل و در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری هیچ وقت در مناظرات یا برنامه‌های تبلیغاتی دیگر، نامزدها ورودی به موضوعات قرآنی نداشتند و این خلأ به شدت در بین برنامه‌ها احساس می‌شد و مطالبه برحق جامعه فرهنگی و قرآنی کشورمان نیز بود.

حسینی تصریح کرد: بر همین اساس تلاش‌ها و مباحثی در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفت و به یک جمع‌بندی رسیدیم، اما قبل از هر اقدامی، سازمان صدا و سیما پیش‌دستی کرد و طی تعاملی که با دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برقرار کرد، مقرر شد سوالات حوزه قرآن کریم برای سوال از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری احصا شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: در همین راستا یک سری محورهای مهم در حوزه فعالیت‌های قرآنی در قالب یک فرم نظرسنجی با همکاری و هماهنگی صدا و سیما طراحی شده است تا در اختیار فعالان قرآنی کشورمان قرار گیرد و نظر خود را در مورد این محورها اعلام کنند.

وی اظهار کرد: در این فرم نظرسنجی بخشی به سوالات فعالان قرآنی اختصاص داده شده تا سوالات خود را در این بخش پیشنهاد دهند، بعد از پایان مهلت در نظر گرفته شده و تجمیع فرم‌های نظرسنجی، سوالات و بازخوردهایی که دریافت خواهد شد، جمع‌بندی خواهیم کرد تا با همکاری کارشناسان صدا و سیما و رسانه‌ای سوالات احصا شود و در برنامه‌های تبلیغاتی از نمایندگان و مشاوران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرسیده شود.

حسینی گفت: این سوالات یا در مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتیِ دیگر از خود نامزدها پرسیده یا در برنامه‌های تبلیغاتی مختلف و از سوی نمایندگان و مشاوران نامزدهای انتخابات پاسخ داده خواهد شد.

وی در مورد آخرین مهلت مشارکت و تکمیل این فرم نظرسنجی بیان کرد: با توجه به محدودیت زمانی به وجود آمده تا دوشنبه ۲۱ خردادماه فرصت تکمیل این فرم در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه