دسته بندی اخبار

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی معرفی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه فرهنگی قرآنی عصر به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۸۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز ۲۸ آذرماه به ریاست حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد موضوعات مطرح شده در این جلسه، گفت: در این جلسه بحث تعیین رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان مطرح شد که از بین سه گزینه مطرح شده  به شورای عالی، فهیمه فرهمندپور بالاترین رأی را آورد و از این پس رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: موضوع دیگر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بود که سال‌ها ریاست آن با حداد عادل بود، با تقدیر از زحمات ایشان، حجت‌الاسلام سیدسعید رضا عاملی، با بالاترین رأی ریاست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را عهده‌دار شد.

خسروپناه تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد، بحث انتخاب دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود که برای این موضوع نیز سه نفر معرفی شدند و در نهایت حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی بالاترین رأی را کسب کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در جلسه امروز همچنین سند ملی موسیقی نیز تصویب نهایی شد. خانه موسیقی و هنرمندان این رشته در تدوین این سند نقش مؤثری داشتند.

وی در پایان بیان کرد: اساسنامه فرهنگستان علوم نیز در این جلسه بازنگری شد و امکان ایجاد گروه‌های علمی جدید و سقف اعضای پیوسته فرهنگستان به تصویب نهایی رسید.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس اسبق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و در حال حاضر دبیری جامعه فرهنگی قرآنی عصر را بر عهده دارد و در این رأی‌گیری با کسب حداکثر آرا به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شد.

ارسال دیدگاه