دسته بندی اخبار

ششمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر بصورت وبیناری برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر در افتتاحیه این همایش گفت: خیلی دوست داشتیم که ششمین همایش مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر را طبق برنامه ریزی ها و تدارکاتی که انجام شده بود در کرمان برگزار کنیم که همسنگران عزیز قرآنی را بار دیگر زیارت کنیم که بنا به نظر ستاد کرونا این امر محقق نشد.

سیدمصطفی حسینی ادامه داد: همایش قبلی برکات زیادی داشت که من جمله تشکیل شورای راهبری متشکل از برخی مسئولین جوامع استانی بود که با تشکیل جلسات متعدد پیشنویس سند راهبری جامعه فرهنگی قرآنی عصر در این شورا آماده شد و سپس در نشست مشترک شورای راهبردی و شورای راهبری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین امین شغلی مسئول میز جلسات خانگی قرآن کریم به تشریح کمپین ستارگان زمین پرداخت و گفت: جهت اجرای این کمپین در ماه مبارک رمضان هم به لحاظ محتوایی و هم تولیدات رسانه ای اقداماتی انجام شده که بزودی محصولات آن در اختیار مسئولین جوامع فرهنگی قرآنی عصر در سراسر کشور قرار خواهد گرفت تا با رایزنی و تعامل با مراکز مرتبط همچون رسانه های محلی و شهرداری ها در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده این کمپین اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سطح ستاد هم رایزنی با رسانه ملی و شهرداری های تهران و قم در این خصوص در حال انجام است.

سخنران بعدی همایش بهنام جعفری مدیر پروژه های گرافیکی کمپین ستارگان زمین بود. وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر جهت انتخاب قالب و محوای مناسب جهت انتقال پیام این کمپین به عموم مردم گفت: ما در سه حوزه تیزرهای تصویری داستانی، گرافیک شهری و شبکه های اجتماعی اقدام به تولید محتوا کردیم که بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه آقای حسینی واعظ مسئول شورای راهبری جامعه عصر نیز اقدامات این شورا در خصوص آسیب شناسی اهداف و ماموریت های جامعه قرآنی عصر و تطبیق آن با فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را بیان کرد.

در پایان این همایش حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاج ابوالقاسم عضو خبرگان رهبری و عضو شورای راهبردی جامعه فرهنگی قرآنی عصر با بیان اهمیت تشکیل جلسات خانگی قرآن کریم گفت: ایجاد تمدن اسلامی از خودسازی آغاز می شود، سپس به جامعه پردازی می رسد و در ادامه به تمدن سازی می انجامد. بنابراین خانه های ما می تواند به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شود که مرحله اول تمدن سازی یعنی خودسازی افراد در آن انجام شود و این میسر نخواهد بود مگر با نور قرآن.

ارسال دیدگاه